ست کردن رنگ ها

چه رنگ هایی را باهم ست کنیم !

اگر میخواهید بدانید هر رنگ با چه رنگ هایی قابل ست شدن است این قسمت از فروشگاه مبل ساز را از دست ندهید . چرا که با ست کردن درست رنگ ها جلوه زیبایی بهتری به فضای شما داده می شود. 

روش های ست کردن رنگ : 

  • رنگها تاثیرهای بسیار شگفت انگیز و زیادی بر روی روحیه ما دارند. به عنوان مثال باید بدانید که تماشای رنگ های گرم همانند خردلی و قهوه ای باعث ترشح هورمون دوپامین شده و در نهایت با روحیه و بانشاط خواهیدتر شد.
  • همچنین استفاده از رنگ های سرد همچون آبی باعث ترشح هورمون اکسی توسین شده و  باعث افزایش آرامش میشود.
sofa - lineart

پارچه قرمز با چه رنگی هایی ست می شود ؟

  • پارچه قرمز را شما می توانید با رنگ های زرد، آبی، سفید و مشکی ست کنید اما پیشنهادی ما ست کردن با طیف های ترکیبی از رنگ های قرمز و مشکی  است.
  • همچنین میتوانید رنگ های قرمز روشن را با رنگ های خنثی ای مانند پارچه های کرم، سفید و طوسی به آسانی ست کنید. 
sofa - lineart

پارچه سبز با چه رنگی هایی ست می شود ؟

  • پارچه سبز قابل ست شدن با رنگ هایی همچون زرد، طوسی، مشکی و خردلی است. اما بهترین ترکیب ست سبز با رنگ های طیف لیمویی است. همچنین رنگ سبز و بلوطی در کنار هم ترکیبی منحصر به فرد را تشکیل داده و برای افراد دچار گرفتگی یا فشار خون بالا مناسب است.
  • سبز یشمی با ترکیب آبی روشن یا ارغوانی در محیط های روشن کاملا ست بوده و این ترکیب رنگ باعث کاهش استرس می شود .
  • همچنین سبز پررنگ و یشمی با رنگ های نارنجی و قهوه ای هم هماهنگی خوبی دارد .
sofa - lineart

پارچه بنفش با چه رنگی ست می شود؟

  • پارچه های طیف بنفش قابل ست شدن با رنگ های صورتی، یاسی، طوسی، طلایی و زرد هستند. بنفش رنگی بسیار آرام کننده است.
  •  ترکیب بنفش با زرد جلوه فوق العاده ای ایجاد کرده و باعث احساس شادی شده و خلق و خوی و روحیه شما را تقویت می کند.
sofa - lineart

پارچه نارنجی با چه رنگی ست می شود؟

  • پارچه نارنجی را باید با رنگ های بنفش، ارغوانی، مشکی ست کرد . اما بهترین ست این رنگ با طیف های سبز مانند سبز پررنگ و یشمی بوده و ترکیبی برازنده ایجاد می کند.
sofa - lineart

پارچه آبی با چه رنگی ست می شود؟

  • پارچه های آبی کمرنگ را با رنگ های زرشکی، بادمجانی و سفید می توان ست کرد. همچنین پارچه های آبی پررنگ را میتوانید با رنگ های زرد مایل به طلایی، قرمز، مشکی و طوسی هماهنگ کنید.
sofa - lineart

پارچه قهوه ای با چه رنگی ست می شد؟

  • پارچه های طیف قهوه ای را با رنگ های کرمی، بژ، خردلی و مشکی میتوانید ست کنید. اما بهترین ترکیب همان کرم و قهوه ای می باشد.

پارچه سفید با چه رنگی ست می شد؟

  • پارچه های سفید رنگ را با هر رنگی که دوست داشته باشید میتوانید ست کنید اما بهترین رنگ ها قرمز، مشکی، کاربنی، جگری و لیمویی هستند. 
  • اما بهتر است درصورتیکه پارچه مبلی خود را در این رنگ ها انتخاب کرده اید برای ست کردن از رنگ های طیف روشن مانند صورتی – نارنجی – آبی یا سبز روشن استفاده نمایید.
sofa - lineart

نکات کلی در مورد ست کردن رنگ ها : 

1. در چرخه انتخاب رنگ، بعضی رنگ ها گرم و برخی دیگر سرد می باشند. رنگ گرم متمایل به رنگ قرمز، نارنجی و زرد و رنگ سرد متمایل به رنگ آبی، سبز و بنفش است . برای ست کردن و ایجاد هماهنگی رنگی ترکیب کردن رنگ های گرم با یکدیگر و رنگ های سرد با هم روش بسیار عالی می باشد.

2. رنگ ها با ادغام رنگ مشکی تیره تر یا سیرتر می شوند که به این حالت سایه رنگ گفته می شود .

با افزودن رنگ سفید، رنگ ها ملایم تر و روشن تر می شوند که به این حالت ته رنگ میگویند.

با افزودن رنگ خاکستری در ترکیب نیز تُن رنگ ایجاد می شود.

برای ست کردن رنگ ها ترکیب ته رنگ، سایه و تن رنگ با یکدیگر بسیار زیبا خواهد شد.

3. نکته ی دیگر که باید بدانید این است که رنگهایی مانند سفید، مشکی و طوسی رنگ های خنثی بوده و با اکثر رنگ های دیگر قابل ست شدن می باشند پس می توانید پارچه های سفید، خاکستری و مشکی خود را با هر رنگی که میخواهید ست کنید.

5. رنگ های مشابه مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی، رنگی می باشند که به هم نزدیک اند، بنابراین ست کردن با این رنگ ها مناسب است اما بهتر است برای ست کردن رنگ های مشابه، ترکیب بیش از سه رنگ را استفاده نکنید.

6. پارچه های رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد هستند. ترکیب کردن این رنگ ها با هم سخت است. برای ست کردن این رنگ ها با هم می توانید از رنگ های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده نمایید.

7. هر رنگی طیف های بسیار مختلفی مانند تیره یا روشن تر دارد، اگر می خواهید پارچه را ست کنید، در ست کردن از درجات مختلف رنگ های انتخابی تان استفاده کنید.

8. یک پارچه طرح دار را با یک یا دو رنگ خنثی یا پارچه ساده ست کنید.

توجه داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در تصاویر فوق ؛ گرافیکی می باشد .